11535933_10153420562739921_436314744212587246_n1. In primul rand, as vrea sa va multumesc pentru ca ne-ati oferit sansa de a va intervieva. Ati putea sa va prezentati , va rog?

Buna, noi suntem Crescent Lament , o formatie de gothic metal din Taiwan , Asia de Est. Prin atmosfera sumbra si in acelasi timp frumoasa a muzicii gothice , vream sa aducem in atentia ascultatorilor ceva unic cu un ” gust oriental „,imbinand instrumentele traditionale cu istoria si cultura taiwaneza. Inca de la infiintarea trupei in 2007, am lansat doua EP-uri si doua albume ,incluzand ” Crescent Lament ” ( EP , 2008) , ” The Forgatten Winter ” ( EP, 2008), ” Behind the Lethal Deceit ” ( album ,2011) , si „Elegy for the Blossoms „(album , 2015). In mod activ, am luat parte la show-uri din apropierea Taiwanului , obtinand astfel oportunitatea de a performa la festivale de muzica de clasa mondiala precum Formoz ,Megaport, si Hoiyan Gonglio Rock Festival. Am avut marele noroc sa cantam in deschiderea concertului pentru formatii de talie internationala ca Lacrimosa , Chtonic , Epica si Xandria , atunci cand au venit la Taipei.
In 2012 , am fost invitati sa luam parte la festivalul de muzica metal” Extreme Camp ” in Coreea de Sud , si in luna octombrie a acestui an vom concerta la Metal Female Voices fest (MFVFXII) in Belgia.

2. Inca de la inceput as vrea sa spun ca stilul si conceptul vostru muzical sunt uimitoare. Cand si cum ati decis sa puneti bazele trupei Crescent Lament ?

Crescent Lament a fost infiintata de solista principala Muer si Komet, bateristul nostru. Scopul acestei formatii este de a transmite mai departe prin muzica taiwaneza tragediile care au avut loc in Taiwan ,astfel incat evenimentele din istoria noastra sa nu dispara in negura timpului. Fie ca e vorba de vremurile de atunci sau cele din zilele noaste ,in Taiwan rar se gaseste o trupa care sa conserve istoria si cultura locala . Asa ca,  un grup de muzicieni remarcabili cu aceeasi viziune au raspuns chemarii lui Muer si Komet, formand Crescent Lament.

3. Asa cum se poate observa voi va inspirati din evenimentele istorice. Impletirea firului istoric cu sunetele de erhu si pian este ceva unic si surprinzator. De ce ati ales istoria? Prin asta incercati cumva sa exprimati semnificatia numelui formatiei voastre ?

In 2015 am lansat cel de al doilea album ” Elegy for the Blossoms”,care nareaza povestea trista a unei gheise taiwaneze numite A-hiong .Actiunea se petrece pe la sfarsitul erei de dominatie japoneza si inceputul perioadei Nationaliste Chineze in istoria taiwaneza.
Pentru a va explica mai bine evenimentele istorice , permiteti-mi va rog ,sa va vorbesc despre istoria moderna a Taiwanului.Istoria moderna taiwaneza se imparte in perioada Qing (1683-1895) ,perioada de dominatie japoneza ( 1895-1945) si Perioada NationalistaChineza dupa 1945 ( KMT). Din toate cele trei regimuri, pentru taiwanezi perioada de dominatie japoneza este cea mai demna de amintit ca fiind o experienta pozitiva , ca sa spun asa. Cei 50 de ani pe care japonezii i-au petrecut la conducerea tarii , i-au ajutat pe taiwanezi sa iasa din saracia si inertia secolului  XIX ,oferindu-le conditii avansate si prospere de viata.I-au invatat cum sa aiba grija de igiena lor , au instalat un sistem de invatamant echitabil, si au restablilit ordinea in societatea noastra.
Taiwanul fiind prima colonie a Japoniei , guvernul japonez a facut multe eforturi pentru a tine fraiele Taiwanului cu intentia de a demonstra rivalilor din vest ca si ei erau capabili sa aiba pe mana colonii.

Nu se poate spune acelasi lucru despre oficialii din Imperiul Qing si regimul KMT . Desi aveau aceeasi etnie ca si majoritatea cetatenilor din Taiwan, atitudinea lor s-a dovedit a fi una dezamagitoare.Imperiul Qing dorea sa ocupe Taiwanul doar pentru a prelua un potential teritoriu menit fortelor anti-Qing (cum ar fi Koxinga si regimul sau).
In opinia lor , cu cat Taiwanul devenea din ce in ce mai subdezvoltat si situatia economica scadea, taiwanezii erau mai usor de controlat .Oficialii  se considerau ca fiind cei care cucereau tot. Pentru regimul KMT furau de la soldati , ucideau persoane civile si confiscau in mod ilegal propietati private si isi asumau bunurile guvernului.

Mai mult decât atât, pe durata Razboiului Civil Chinez 1946-1949,guvernul KMT a ignorat nevoile fiziologice ale oamenilor din Taiwan ,si le trimiteau chinezilor alimentele si tot ceea ce era nevoia pentru a sprijini esecul lor pe front. Foametea, inflatia, holera-toate aceste probleme nu s-au produs în timpul perioadei japoneze si nici macar cand al doilea razboi mondial a izbucnit în Taiwan, in anul 1946.

Taiwanezii obisnuiau sa descrie schimbarile politice inregistrate in perioada japoneza si era KMT printr-un proveb. Noi spunem ” Cainii au plecat ( japonezii au plecat ) , porcii vin ( chinezii vin). Cainii ,cel putin iti pazesc casa , insa porcii nu pot face altceva decat sa manance.”
Ca si consecinta inevitabila , „Incidenta 228 ” a izbucnit in anul 1947.  In orice caz, guvernul KMT si-a scos toti soldatii si le-a raspuns oamenilor printr-un masacru militar brutal.Timp de 2 luni, armata guvernului KMT a executat aproape 30.000 de cetateni taiwanezi. Pentru a preveni o noua rasculare a taiwanezilor , oamenii de seama precum medicii sau avocatii fiind eliminati din peisaj in mod intentionat.Mai tarziu, in timpul dominatiei prelungite a legii martiale din 1949-1987( numita ” Teroarea Alba ” in istoria taiwaneza ) , alti cetateni nevinovati in numar de 140.000 au fost intemnitati sau executati.
Prin ” Incidenta 228″ si ” Teroarea Alba” , guvernul KMT le-a ingradit complet oamenilor libertatea de a isi exprima gandurile. Sub conducerea acelui regim intunecat si represiv,cetatenii puteau oricand deveni prizonieri politici pentru simplu fapt ca discutau despre trecutul lor sau daca isi aduceau aminte de istoria lor. Erau pedepsiti daca vorbeau in limba lor materna ,care era desigur, taiwaneza.
Datorita acelei atmosfere sociale ,istoria timpurie si cultura din Taiwan au fost sterse de catre guvern intentionat.
Sa ne intoarcem la protagonista din povestea albumului , gheisa taiwaneza.
Gheisele taiwaneze erau destul de populare pe la jumatatea secolelor XIX- XX. Totusi , in secolul XXI pe cand lucram la albumul ” Elegy for the Blossoms „, am fost surprinsi sa aflam ca era aproape imposibil sa ne terminam documentarea despre gheisele taiwaneze. Am putut sa intelegem cum isi duceau traiul si cum isi castigau existenta cu  ajutorul unor lucrari de cercetare de la biblioteca nationala. Este trist sa afli ca existenta acelor gheise odata celebre de-a lungul unui intreg secol in Taiwan , a fost complet inlaturata de  catre regimul KMT prin contrul mintii , ” blocarea” faptelor istorice si spalarea creierului timp de decenii intregi.

Începand cu acest an, problema justitiei de tranzitie si tratarea faradelegilor guvernului din 1945 a fost discutata în mod oficial.
In plus, pastrarea obiectelor istorice si salvarea patrimoniului cultural, care o data au fost distruse de guvern au fost aduse în centrul atentiei.
Pentru o tara ca si noi, care a trecut printr-o istorie întunecata prelungita, nu puteam face altceva decat sa asteptam cu nerabadare un eventual triumf al justitiei.
Albumul ” Elegy for the Blossoms ” este incercarea noastra de a mentine vie povestea gheiselor taiwaneze prin tot ceea ce facem.
Aceasta „tentativa” pare a fi o calatorie solitara ,insa se potriveste cu numele trupei ” Crescent Lament ” – intr-o noapte intunecata incarcata cu emotii negative, lumina slaba a semilunii a devenit ultimul strop de speranta pe care oamenii il pot resimti.

4. Daca v-ati putea descrie stilul muzical in 3 cuvinte ,care ar fi acelea?

Daca ar trebui sa ne descriem muzica in 3 cuvinte ,acele cuvinte ar fi ” oriental ” , ” traditional” , „metal „, deoarece asta este stilul nostru unic in momentul de fata. Este de asemenea si ceva asupra caruia am insista in ceea ce priveste viitorul nostru.

10288762_10152664153314921_8834507717986998914_n

5. Titlurile Crescent Lament”, “The Forgotten Winter”, “Behind the  Lethal Deceit” and “Elegy for the Blossoms” , toate par a fi legat una de cealalta .Asta este fapt ceea ce ati intentionat? Sa narati o intreaga poveste din unghiuri diferite?

„Crescent Lament ” si ” The Forgotten Winter „sunt ambele EP-uri lansate in 2008 avand ca tema principala termenul de ” anti-razboi”.Mai tarziu , am extins aceasta tema si am realizat o poveste intreaga asemenea unui scenariu de film. Trei dintre cele cinci melodii ale EP-urilor au fost re-inregistrate ,devenid parte din albumul conceptual lansat in 2011 ,” Behind the Lethal Deceit „. Deci , cele trei piese
Crescent Lament”, “The Forgotten Winter” si “Behind the Lethal Deceit”
sunt legate intre ele ca tema si melodie , si de aceea in mod intetionat am ales niste titluri potrivite.
Dar albumul din 2015 , “Elegy for the Blossoms” are o alta tema privitoare la gheisele din Taiwan. Cu toate ca povestea este diferita,tema tragicului este prezenta din nou , titlul albumului dandu-i un „aer dureros”.

6. Povestea din spatele albumului ” Elegy for the Blossoms ” mi-a atras atentia. Totusi , ceea ce ma intriga este termenul de ” gheisa taiwaneza „, de vreme ce ” gheisa ” este mai mult un termen ce provine din japoneza. Ce ati dorit sa exprimati prin asta ? Care este  echivalentul pentru ” gheisa ” in dialectul mandarin?

Chiar daca , gheisa taiwaneza se scrie -藝旦 si se pronunta ” ge-tuann”in taiwaneza si gheisa japoneza se scrie – 藝妓 si se pronunta ca ” ge-ki” in taiwaneza ,ambele cuvinte s-au dezvoltat intr-un context oriental similar si se regasesc in aceeasi categorie , niciunul dintre ele nu reprezinta termenul de origine.
Dar pentru ca acest cuvant , gheisa este folosit pentru a traduce sensul unei meserii , cateodata te poate induce induce in eroare .

Gheisa taiwaneza a inceput sa isi faca existenta de pe la mijlocul secolului al XIX -lea , zeci de ani înainte de dominatia japoneza.
De vreme ce guvernul japonez a dat acordul tacit pentru comert, acesta a atins apogeul în timpul erei japoneze.
Gheisele taiwaneze isi ” vindeau ” abilitatile artistice , insa nu si trupurile . Erau bune la poezie si muzica si puteau purta conversatii inteligente .
La acea vreme ,in societatea taiwaneza gheisele erau admirate de intelectualii de pe atunci.
Insa acea cultura a disparut cu desavarsire odata ce la conducere s-a instalat noul guvern KMT , in jurul anului 1945.
Acelasi scenariu este intalnit si in povestea ascunsa in spatele albumului „“Elegy for the Blossoms” . In cele din urma, A-hong si  Bîng-hong , desi au supravietuit in cel de al doilea razboi mondial , in mod ironic fericirea lor a fost distrusa in 1946 dupa razboi.

7. Cel de al doilea album s-a clasat pe locul 5 in chart-ul iNDIEVOX.Cum va  simtiti in legatura cu asta ? Va asteptati sa se intample?

Ne-am bucurat foarte mult la auzul acestei vesti grozave cand am aflat ca albumul nostru se afla in chartul NDIEVOX. Am fost totodata si putin surprinsi,deoarece in Taiwan , formatiile de metal , in special de gothic metal,  nu sunt nici pe departe cunoscute . iNDIEVOX este o platforma de muzica online care accepta toate tipurile de genuri muzicale ,asa ca pentru noi a fost un mare compliment si luam ca o incurajare faptul ca am reusit sa ajungem cunoscuti in topul muzicii  trend.

8. In 2015 ati luat parte la Megaport Festival. Cum a fost ca si experienta?

Megaport Festival , in momentul de fata este unul dintre cele mai mari festivaluri de muzica internationala din Taiwan. A fost o onoare pentru noi sa fim invitati anul trecut la festival , si a fost o  experienta valoroasa si extraordinara.
In primul rand , scena , personalul si hardwar-ul sunt toate exceptionale ; si mai mult decat atat , cei din public nu sunt simpli iubitori de muzica , dar si cunoscatori in arta muzicii . Si prin urmare , ne-am simtit ca fiind sub presiune, incercand sa facem totul perfect si sa dam tot ce-i mai bun cand am performat . La Megaport Festival am prezentat farmecul metalului gothic oriental .

Ne-a impresionat faptul ca multe persoane au venit din orase situate la sute de kilometrii departare pentru a ne intalni. Per total ,participarea la Megaport Festival a fost un moment fericit si glorios pentru noi toti.

285417_10150271982949921_708886_n
9.S-an confirmat faptul ca veti sustine un concert la ” Metal Female Voices Fest”. Va fi pentru prima data veti concerta in afara Taiwanului?

In 2012 , am fost invitati la festivalul de muzica metal Extreme Campdin Coreea de Sud , Seul. Am intalnit mult alti muzicieni si fani acolo si am experimentat diferentele dintre culturile muzicale ale multor trupe. Am ramas cu o amintire placuta.
Suntem foarte fericiti ca vom lua parte la Metal Female Voices Fest in luna octombrie a acestui an si abia asteptam sa simtim pe pielea noastra stralucirea culturii muzicale europene.

10. Unde in Europa v-ar placea sa performati? Daca ati avea ocazia ,ati performa in Romania?

Fiind fani loiali ai muzicii metal , ne bucuram de muzica venita din orice parte a Europei. Putem spune ca muzica europeana ne-a inspirat cumva sa alegem metalul ca gen muzical. Pe noi ne atrag toate tarile din Europa , printre care si Romania.
Romania are o istorie lunga , peisaje frumoase si povesti cu vampiri pline de mister.Desigur , si acolo sunt o multime de trupe metal cunoscute , cat si o multime de festivaluri metal. Fapt pentru care o consideram ca fiind o locatie foarte ” sexy „.

11. In muzica voastra se regasesc o multime de instrumente. Pe viitor ne putem astepta la o noua combinatie de acorduri muzicale?

Evenimentele povestii ” Elegy for the Blossoms ” se desfasoara in prezenta personajului principal , A-hiong , o gheisa taiwaneza care a trait in regiunea Twatiutia a Taiwanului in jurul anilor 1930-1950.

Pentru a recrea atmosfera istorica am folosit multe instrumente traditionale precum erhu-ul , pipa si flautul din Taiwan si shakuhachi-ul , shamisen-ul , koto-ul si tsuzumi din Japonia. Pe viitor ,vom continua sa apelam la cultura si istoria taiwaneza pentru creatiile noastre muzicale , asa ca va puteti astepta la introducerea mai multor instrumente traditionale ,simboluri importante ale muzicii noastre.

12. Cum a fost anul 2016?

Pana acum , 2016 a fost pentru noi un an ocupat din moment ce ne-am propus sa realizam o multime de lucruri. In ceea ce privesc show-urile , am fost invitati la MFVF si am cazut de acord ca vom sustine atat concerte in tara cat si in strainatate. Lucram si la transpunerea in realitare a povestii lui A-hiong gheisa taiwaneza, a carei poveste a fost facuta cunoscuta in albumul ” Elegy of the Blossoms „. Pe viitor , aceasta transpunere in realitatea a povestii avem de gand s-o realizam pe durata concertelor , astfel incat publicul sa devina parte din show-ul nostru.
Recent, am scos pe piata propriul nostru tricou oficial care nu arata doar foarte bine ,insa a devenit si foarte popular printre fani.

13. Care este ” crezul ” vostru ? Care sunt cuvintele care motiveaza intreaga trupa?

Desi , este independenta si nu se afla sub autoritatea altui stat , Taiwanul ramane o tara pe care Statele Unite o evita din mai multe motive ce se regasesc in istorie. Datorita blocajului , cumva diplomatic si amenintarile venite din parte Chinei , tara noastra este fortata sa pastreze tacerea. Asa ca , „Lasati lumea sa auda vocea Taiwanului” au devenit cuvintele care ne-au motivat sa mergem mai departe cu creatiile noastre muzicale.
Prin creatiile noastre , ne dorim sa promovam muzica si cultura taiwaneza in toata lumea. Speram sa atragem mai multa lume prin muzica noastra si ca mesajul nostru sa fie inteles.

14. Exceptand faptul ca sunteti muzicieni , ce alte profesii credetica vi s-ar potrivi? Si de ce?

Ca si in multe alte tari , in Taiwan membrii unei formatii au nevoie de o alta slujba pentru a fi capabili sa isi acopere cheltuielile si pentru a supravietui. Fiecare dintre noi are o propriul lui serviciu ce nu implica muzica – doctor , consultant in psihologie, inginer. Dar , luand in considerare ideeile in ceea ce priveste muzica , daca am putea alege ,probabil meseria de documentarist ni s-ar potrivi dat fiind faptul ca mereu incercam din rasputeri sa exploram evenimentele istorice mult timp ascunse, sa cautam tragediile care au fost uitate si pe care le transpunem sub forma unor cantece. Nu acelasi lucru il face un realizator de filme documentare?

15. La final , ce ati dori sa le transmiteti cititorilor nostri?

Ajia no Tengoki multumim pentru oportunitatea de a prezenta tuturor formatia Crescent Lament si Taiwanul.Poate ca e pentru prima data cand oamenii aud despre noi si nu stiu nimic despre Crescent Lament ,Taiwan sau stilul nostru de muzica metal ce se impleteste cu  acorduri de instrumente  traditionale . Va rog sa ne ascultati muzica. Speram ca veti ajunge sa indragiti Taiwanul.

* Le multumim celor de la Crescent Lament pentru cooperare  si pentru ca au acceptat sa fie intervievati *

Website                      Facebook                    Twitter

Anunțuri

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s