10570419_1519280471619143_5052113482116275680_n

1.Va rog sa va prezentati cititorilor nostri.

Eu sunt o cantareata si compozitoare din Japonia.Am lansat primul single in 2008 cu ajutorul unei case de discuri japoneze importanta. Dupa lansarea a doua single-luri cu acea casa de discuri , am luat o pauza de cinci ani. In 2013, mi-am facut propria casa de discuri, numita ” Club Disorder ” si m-am intors in industria muzicala. Ma simt atat de fericita ca am revenit !

2. Impreuna cu casa de discuri , Pony Canyon ati lansat single-ul ” Mune ni Kibo o ” in anul 2008. Acea melodie a fost folosita in animeul ” Blue Dragon „. Ce ati simtit atunci cand v-au spus ca vor folosi primul dumneavoastra single intr-un anime ? Cum a fost primit cantecul ” Mune ni Kibo o ” ?

Eram foarte bucuroasa ca piesa mea a fost folosita ca si coloana sonora pentru un anime. Cred ca am avut noroc, deoarece datorita acelei oportunitati melodia mea a fost ascultata de o multime de oameni. Deasemenea am fost multumita de faptul ca melodia s-a potrivit cu animeul. Atat in ceea ce priveste mesajul, cat si muzica in sine.
Acest cantec vorbeste despre cum trebuie sa pastrezi vie speranta, sa crezi in tine insuti si cum sa treci peste obstacole , ca si in animeul acela . Ca si impresii , am primit o multime de remarci placute la adresa piesei. Este mai mult melodie pop, fiind diferita de cele mai recente piese, in stil rock , dar pot spune ca am dat tot ce am avut mai bun ca si artista pe perioada cand am lucrat cu acea casa de discuri. La concerte multe persoane mi-au spus ca se bucura sa auda aceasta melodie performata live!

3. Cand ati simtit contactul cu muzica pentru prima data? La ce varsta?

Activez in domeniul muzical de la o varsta frageda. Am inceput sa iau lectii de pian la varsta de 4 ani, de vreme ce mama mea a urmat o scoala de muzica si a decis sa ma invete si pe mine. Totusi , nu imi placea atat de mult muzica clasica si stiam ca nu acela era genul de muzica pe care doream sa il interpretez. La varsta de 12 ani imi compuneam deja propriile piese , influentata fiind de muzica de la radio. In cele din urma, la 15 ani am descoperit rock-ul . Ma fascinase complet. In liceu am luat lectii de chitara si atunci au luat nastere primele mele piese pop-rock .

4. S-a implinit un an de cand ati lansat albumul ” Anthems „. Care este tema acestui album ? Cum ati sarbatorit aceasta aniversare?

Am vrut ca acest album sa devina o colectie melodii care sa inspire si sa incurajeze oamenii. De aceea l-am numit ” Anthems” .Dar pe de o parte, am vrut ca acele cantece sa povesteasca si despre propriile mele experiente , am vrut ca totul sa sune cat mai real. Cantecele mele nu sunt 100% vesele , si au cumva si o parte mai intunecata. Vorbesc si despre frustrare, tristete si furie. De aceea, cred ca fanii spun ca se regasesc in versurile mele. In ziua aniversarii albumului , din pacate nu am mancat niciun tort (*rade*) ,dar am facut o postare pe blog despre album si povestea acestuia. Sunt fericita ca am primit mesaje si comentarii din partea fanilor, care au ascultat ” Anthems” pe tot parcursul anului !

5. Noua piesa realizata recent, ” The Song of the Smartphones ” mi se pare interesanta. Vorbiti-ne va rog despre asta .

Am decis sa scriu un cantec despre smartphon-uri pentru ca am vrut sa redau in cuvinte cat de dependenti am ajuns de acest mic dispozitiv, ce ne impiedica sa ne bucuram din plin de viata. In opinia mea, acum este un fenomen comun peste tot in lume . Dar nu mi-am dorit ca aceasta melodie sa aiba un mesaj prea serios , deoarece smartphon-urile au si o latura pozitiva. Spre exemplu , datorita existentei lor , pot sa mentin contactul cu fanii din toata lumea foarte usor. Deci , este si un aparat care ne strange laolalta . In cantec, am descris acest fapt, privind latura lor pozitiva. Are o muzicalitate inspirationala si un ritm pe care ai chiar putea dansa , asa ca eu cred ca este un cantec distractiv.

6. La doar 16 ani ati colaborat cu Aina , o cantareata japoneza. I-ati compus versurile pentru un single. Cred ca este uimitor. Mai tineti legatura cu Aina? Cu cine v-ar placea sa colaborati daca ati avea ocazia?

Din pacate , nu mai tinem legatura , dar sa lucrez cu ea a fost o experienta grozava. Am avut de invatat multe lucruri si de la managerul sau . De pilda, cum sa compui versuri ce pot fi intelelese de oricine, fara sa sune prea banal. Daca as avea o sansa , as vrea sa colaborez cu muzicieni ce interpreteaza genul de muzica jazz fusion. Sunt o artista pop-rock , dar fusion-ul a fost intotdeauna pasiunea mea.

10530938_1519283034952220_6709544947423293919_n.jpg
7. Ce artisti v-au influentat sa ajungeti atat de departe?

Wow, nu cred ca eu ” am ajuns atat de departe ” , dar multumesc ! Imi place foarte mult trupa Siam Shade si muzica lor m-a influentat foarte mult. Cand l-am auzit cantand la chitara pentru prima data pe Daita ( chitaristul de la Siam Shade), am ramas de-a dreptul surprinsa si m-am hotarat sa invat sa cant la fel si eu insumi. Sunt o formatie de hard rock , dar piesele lor sunt melodice. Suna frumos, nu sunt galagioase si exact la fel vreau sa fie si muzica mea. Am invatat atat de mult din atitudinea si personalitatea lor. Ei sunt intotdeauna sinceri cu fanii lor si in muzica pe care o creeaza isi pun toata inima. Baietii astia sunt cu siguranta modelul meu.

8. Ati fost anul trecut in Ungaria. Ce locuri ati reusit sa vizitati?

De fapt, am mers in mai multe locuri din Budapesta . Am incercat sa vizitez cat mai multe locuri cu putinta ! Fiecare loc pe care l-am vizitat a fost fascinant , dar cel mai impresionant loc pe care l-am vizitat a fost Matyas Templom ( Biserica Sf. Matias ). Am avut oportunitatea de a asista si la slujba. Desi sunt catolica, nu am vazut niciodata o asa biserica. Este foarte frumoasa si are un stil arhitectural unic, in special acoperisul. Am impresia ca ungurii sunt foarte creativi. Cand realizeaza ceva , ei nu copie stiluri deja existente , ci inventeaza ceva nou sau adauga ceva nou. Dupa parerea mea , asta este ceea ce face tara sa fie atat de autentica si unica. Am vizitat Opera House si castelul Vajdahunyad … si un grozav local de bubble tea.

9. Pe 28 si 29 noiembrie ati tinut concerte in Indonezia la J-sphere . Cum a fost publicul si cum v-ati simtit ca turist in Indonezia?

A fost intr-adevar ceva ” exploziv ” ! Publicul a fost uimitor si mi-a placut sa performez acolo. Membrii staffului au fost foarte draguti , prietenosi si amabili. M-au ajutat sa duc la bun sfarsit showurile si mi-au vorbit despre cultura lor. Totul despre obiceiurile lor , mancare, vreme, traditii si religie. Serios , as fi vrut sa stau mai mult . Este extraordinar. Chiar daca Japonia si Indonezia nu se afla atat de aproape una de alta ca tari , sunt despartite de oceane si avem culturi si limbi diferite, cand vine vorba de muzica asta nu mai conteaza. Pur simplu ne distram si suntem pe aceeasi lungime de unda ! Ma bucura ca jpopul este foarte apreciat in Indonezia.

10. Ca muzician , ce sfat le-ati oferi celor carora le place sa cante, insa au trac si cand ajung pe scena si sunt fata in fata cu publicul ,nu mai pot canta?

Este o intrebare grozava. In opinia mea , multi au aceasta problema ,dar nu le pot cere parerea despre asta oricui. Singura cale pentru a face fata acelui stres este sa nu incerci sa fii perfect. Ca fiinta umana , si eu am comis multe greseli si nici eu nu sunt perfecta. Am facut niste greseli enorme pe scena si m-am simtit jenata. Si eu am nesiguranta pe care voi o aveti. Deci, este normal , ceva foarte normal sa fii speriat atunci cand esti pe scena. Dar toti progresam si invatam din propriile noastre experiente. Singurul lucru care iti ramane de facut este sa ramai pe scena chiar daca esti inspaimantat.

11. Daca ati putea schimba ceva in lumea asta , care ar fi acel lucru?

As transforma lumea intr-un loc mai linistit. Este trist sa vezi atata violenta si razboaie in lume in acest moment. Nu sunt sigura ce rol poate avea muzica mea intr-o situatie asa teribila si dureroasa, dar cand au avut loc atacurile din Paris luna trecuta, una dintre prietenele mele din Franta, mi-a spus ca ascultand muzica mea s-a simtit mult mai bine. M-am bucurat mult. Nu pot afirma ca ” Muzica poate schimba lumea ” atat de usor , dar cu siguranta poate schimba starea de spirit a cuiva ! Vreau sa continuu sa fac muzica ce-i inspira pe cei din jur. Cred ca asta este tot ceea ce pot face si ceea ce ar trebui sa fac in momentul de fata.

12. Care este cea mai placuta experienta de care ati avut parte in intrega dumneavoastra viata?

Oh, nu pot alege doar una , totusi as putea spune ca cele mai placute experiente de care am avut parte sunt cele trei concerte pe care le-am tinut peste hotare. Unul in Ungaria , altul in Spania si cel mai recent din Indonezia. Imi place sa organizez concerte si in Japonia, desigur, insa, aceste show-uri au fost speciale pentru mine , deoarece la acele mari conventii s-a prezentat oameni intr-un numar foarte mare. A fost dragut sa-i intalnesc pe toti si sesiunile de semnat autografe au fost si ele distractive.

13.Dintre toate melodiile pe care le-ati compus, care dintre ele pastreaza o amintire importanta pentru dumneavoastra?

Cred ca ” Goodbye! My Office !” . Aceasta piesa aduce in discutie o experienta reala de care am avut parte , lucrand pentru o compania japoneza timp de doi ani, si de unde pana la urma mi-am dat demisia. Dupa ce am terminat facultatea, nu eram sigura de ceea vroiam sa fac. La acea vreme nu ma gandeam sa ma reintorc in industria muzicala. Asa ca, am hotarat sa imi iau un serviciu ” decent „, ceea ce am si facut. Oricum, a fost un esec total . Mi-am petrecut doi ani pretinzand ca sunt altcineva ! Pe parcursul celor doi ani, niciodata nu am mentionat ca in trecut am lucrat in domeniul muzicii. In cantec este un vers ” Parasesc acest loc in care am incercat sa ma adaptez , pretinzand ca este bine „. Cand prietenii mei au aflat de titlul ” Goodbye! My Office „au fost surprinsi si m-au intrebat ” Chiar vrei sa faci asta?” , apoi mi-au zis ” Chiar le vei spune tututor prin ce ai trecut ?”, dar eram serioasa (*rade*). In piesele mele, povestesc despre experientele mele ,intr-un mod clar, insa unii gasesc asta amuzant si surprinzator !

14. Cateodata oamenii tind sa asculte muzica superficial. Fiind mult prea ocupati, in aceasta realitate , in aceasta lume a tehnologiei, unde totul se misca la o viteza mare , uita ce insemna cu adevarat sa asculti o melodie. Nu cu mintea , ci cu inima. Ei omit mesajul ce se ascunde in spatele versurilor. Ca muzician, care este opinia dumneavoastra ? Cum v-ar placea ca oamenii va perceapa muzica?

Este o intrebare interesanta. Exista multe modalitati de a asculta muzica. Probabil asculti o melodie pentru ca este distractiva si are un ritm ce te invita la dans. Sau poate pentru ca iti plac versurile si te regasesti in ele. Poate ca iti aminteste de cineva important tie. Cred ca in orice fel ai asculta muzica sau orice motiv ai avea , este in regula.

Chiar si asa, vreau ca piesele mele sa fie acel ceva care inspira , ofera curaj si sprijin in cele mai dificile momente. Acel ceva care face sa te simti mai bine dupa o zi grea , o saptamana grea sau poate chiar un an greu. M-as bucura daca fanii mi-ar citi versurile si s-ar regasi in ele, deoarece toate versurile in sine sunt rezultatul propriilor mele experiente. Te-ar putea face sa spui” Oh ,nu sunt singurul care se simte asa „.

15 . La final, ce ati dori sa le transmiteti fanilor si celor care au auzit pentru prima data de Haruka?

Multumesc ca mi-ati citit interviul si ma bucur ca m-ati ” descoperit „! Sper ca va vor placea melodiile mele si deasemenea sper sa va vad la concertele mele in viitorul apropriat . Imi place foarte mult sa organizez concerte si chiar sper ca voi avea sansa sa performez in tara voastra. Pe curand !

* Ii multumim Harukai pentru amabilitatea sa si pentru ca a acceptat sa fie intervievata.

Website             Facebook                  Twitter 

Lasă un răspuns

